An interdisciplinary approach to marketing

Main Article Content

Joanna Szwacka-Mokrzycka


Keywords : the concept of “marketing”, interdisciplinary approach to marketing, market mechanism
Abstract
This article looks at the issue of the interdisciplinary approach to marketing. The purpose of this study is to present the contribution of various sciences to the creation and emergence of marketing as an independent discipline of science. The subsequent parts of this study are devoted to the relationship between marketing and related sciences. In addition, this paper illustrates a pioneering approach to marketing and the directions of its evolution, including the emergence of the extended concept of marketing.

Article Details

How to Cite
Szwacka-Mokrzycka, J. (2015). An interdisciplinary approach to marketing. Annals of Marketing Management & Economics, 1(1), 85–92. https://doi.org/10.22630/AMME.2015.1.1.8
References

BARTELS R., 1962. The History of Marketing Thought, Grid Pub., Columbus.

DIETL J., 1985. Marketing (3rd edition), PWE, Warszawa.

GARBARSKI L., RUTKOWSKI J., WRZOSEK W., 2008. Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej firmy (Marketing - a Turning Point of a Modern Company), PWE, Warszawa.

GARBARSKI L. (ed.), 2004. Kontrowersje wokal marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość (Controversy over Marketing in Poland - identity, ethics, future), Wyd. Uniwersytetu im. Koźmińskiego, Warszawa.

GŁOWACKI R., 1987. Przedsiębiorstwo na rynku (Enterprise in the Market), PWE, Warszawa.

KAMIŃSKI J., 2012. "O niektórych problemach dystrybucji rynkowej" A.W. Shawa w setną rocznicę pierwszego naukowego opracowania na temat marketing ("Some Problems on Market Distribution" by A.W. Shaw, on the 100th Anniversary of the First Study on Marketing)], Marketing i Rynek 2.

KOS C., SZWACKA-SALMONOWICZ J., 1997. Marketing produktow żywnosciowych (Marketing of Food Products), PWRiL, Warszawa.

KOTLER Ph., 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola (Marketing. Analysis, Planning, Implementation and Control), Gebethner & S-ka, Warszawa.

MASLOV A.M., 1990. Motywacja i osobowość (Motivation and Personality), Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.

SHAW A. W., 1912. Some Problems on Market Distribution, The Quarterly Journal of Economics 4. (Crossref)

SZWACKA-SALMONOWICZ J., 2003. Zmiany zachowań nabywcow jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce (Change of Buyer Behaviour as a Determinant Shaping Segmentation Strategy of Food Industry Companies in Poland), Wyd. SGG, Warszawa.

SZWACKA-MOKRZYCKA J., 2012. Marketing - mechanizmy gry rynkowej (Marketing - Mechanisms of the Market Game), Wyd. SGGW, Warszawa.

ŚWIĘTOCHOWSKA M., 1988. Psychospołeczne czynniki kształtujące popyt i spożycie żywności. (Psychosocial Factors Affecting Demand for and Consumption of Food), Zagadnienia Ekonomiki Rolnej (Issues of Agricultural Economy) 5.

TYSZKA T., 1999. Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji (Psychological Traps in Assessment and Decision-Making), GWP, Gdańsk.

WIELKOPOLAN B., 2001. Badania TGI, czyli miniencyklopedia wiedzy o konsumencie (TGI Studies, a Mini Encyclopaedia of Consumer Knowledge), Media Marketing Polska, Warszawa.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles