Student Preferences in the Milk Market

Main Article Content

Piotr Bórawski
Mariola Grzybowska-Brzezińska


Keywords : preferences, consumer, milk market
Abstract
The article presents consumer preferences on the milk market. The research was conducted on a group of 98 students studying management at the Higher School of Economics and Social Sciences in Ostrołęka in 2014. The research showed that the respondents are young and they pay the greatest attention to: quality, brand and price. The respondents buy milk every day or several times a week. The students ranked ease of purchase, product quality, and wide choice of products as the most important factors in their decision to buy a particular milk from a particular vendor. They also indicated the most important information on a container was the percentage of fat and the expiration date.

Article Details

How to Cite
Bórawski, P., & Grzybowska-Brzezińska, M. (2015). Student Preferences in the Milk Market. Annals of Marketing Management & Economics, 1(2), 15–23. https://doi.org/10.22630/AMME.2015.1.2.11
References

ADAMCZYK G., TARANT Sz., TRE;:BACZ A., 2002. Zachowania konsumentów na rynku mleka spożywczego (Consumer behaviour on liquid milk market), Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu 343.

ADAMCZYK G., ANIOLA P., CZUBAK W., 2009. Preferencje młodych ludzi na rynku mleka (Preferences of young people on the milk market), Journal of Agribusiness and Rural Development 4 (14), 1-7.

GARBOWSKI M., RADZYMINSKA M., GARBOWSKA B., 2010. Konsument na rynku produktów mlecznych z uwzględnieniem jogurtów (Consumer on the market of dairy products with the yoghurts regard), Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego 24, 149-156.

KUDELKA W., MARZEC M., 2004. Preferencje studentów dotyczące spożywczych mlecznych napojów fermentowanych (The students' preferences for consuming fermented milk drinks), Żywność, Nauka. Technologia. Jakość 3 (40), 63-76.

SOŁEK A., 20 I 0. Ekonomia behawioralna a ekonomia neoklasyczna (Behavioural Economics vs Neoclassical Economics), Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego 8, 21-34.

SOLOMON M.R., 2006. Zachowania i zwyczaje konsumentów (Consumer behaviour and habits), VI edn. Helion, Gliwice.

SZAPIRO T., 1993. Co decyduje o decyzji (What makes the decision), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

SWIATOWY G., 2006. Zachowania konsumentów. Determinanty oraz metody poznania i kształtowania (Consumer behaviour. Determinants and methods of recognizing and shaping), PWE, Warszawa.

SWIATKOWSKA M., 2014. Mleko - podstawa diety i gospodarki żywieniowej (Milk- the basis for diet and nutrition economy). Biuletyn Informacyjny, Agricultural Market Agency 3.

ZAREBA D., ZIARNO M., HAUZER A., 2009. Postawa młodych konsumentów wobec produktów mlecznych i prebiotyków (Young consumers' attitudes toward dairy products and probiotics), Bromatologia i Chemia Toksykologiczna 3, 954-958.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles