Teacher motivation to work in universities – the example of the National Defence University

Main Article Content

Justyna Wyszecka


Keywords : motivation to work, university teachers’ motivation, motivating factors, military academic teacher
Abstract
The aim of this article is to emphasize the importance of teacher motivation to work. I was interested in discovering key factors which contribute to teacher motivation to work at university, to doing research, to teaching and doing work of an organizational nature among civilian, officers and reserve or retired officers. It was found very important due to influence of motivation on, e.g. quality of school education or science researches. In order to indicate the main motivating factors to work in the university I used the results of diagnostic survey which was done among a representative research sample at the National Defence University (NDU) in Warsaw.

Article Details

How to Cite
Wyszecka, J. (2015). Teacher motivation to work in universities – the example of the National Defence University. Annals of Marketing Management & Economics, 1(2), 80–89. https://doi.org/10.22630/AMME.2015.1.2.17
References

EVANS L., 1998. Teacher Morale, Job Satisfaction and Motivation, Paul Chapman/Sage, London.

JASKOT K., JAZUKIEWICZ I., 2006. Role zawodowe nauczyciela akademickiego (Professional roles of an university teacher) (in:) K. Jaskot (ed.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Oficyna IN PLUS, Szczecin.

KOPERTYNSKA M. W., 2008. Motywowanie pracowników (Employees motivation). Teoria i praktyka, Placet, Warszawa.

KROL r., PIELACHOWSKI J., 1995. Nauczyciel i jego warsztat pracy (Teacher and his workshop), Wydawnictwo eMPi2 Mariana Pietraszewskiego, Poznań.

NDU mission and tasks, retrieved from http://www.aon.edu.pl/misja-i-zadania-aon/ [accessed: 25.10.2013].

OKON W., 1971. Elementy dydaktyki szkoły wyższej (Elements of university didactics), PWN, Warszawa.

PENC J., 1996. Motywowanie w zarzadzaniu (Motivation in management), Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

STYSLAVSKA O., 2012. Wyzwania współczesnego świata a rola szkoły w kształtowaniu niezbędnych kompetencji (Challenges of the contemporary world and the role of school in shaping necessary competences), TRENDY: Internetowe Czasopismo Edukacyjne 4.

SCIBIOREK Z., 2012. Personel w organizacjach zhierarchizowanych (Staff in hierarchical organizations), Wydział Wydawnictw Poligrafii Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, Szczytno.

WYSZECKA J., 2014. Czynniki motywujące nauczycieli akademickich do wykonywania pracy zawodowej w Akademii Obrony Narodowej, Akademia Obrony Narodowej (Factors motivating teachers that perform proffesional work at the National Defence University), Wydzial Zarzadzania i Dowodzenia, Warszawa.

ZUKOWSKA Z., 2004. Rola nauczycieli akademickich w przygotowaniu kadr dla szkolnictwa (The role of teachers in preparing human resources for education) (in:) Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań edukacyjnych, Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Warszawa-Płock.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles