Marketing in Polish enterprises – Mazowieckie voivodship and beyond

Main Article Content

Stanisław Kaczmarczyk


Keywords : scientific research, marketing activities, Polish enterprises, enterprises in Mazowieckie Voivodship
Abstract
The analysis was based on data gained from scientific research done in 2010-2011 by the research team at the Marketing and Commerce Department at Nicolaus Copernicus University. The article describes and compares data on marketing conditions in Mazovia’s enterprises with data on Polish enterprises from the country as a whole. The main focus is a comparative analysis of chosen marketing activities and tools used by all the companies under consideration. The issues discussed are among the practical and theoretical aspects of contemporary marketing in Poland, especially in Mazowieckie Voivodship.

Article Details

How to Cite
Kaczmarczyk, S. (2015). Marketing in Polish enterprises – Mazowieckie voivodship and beyond. Annals of Marketing Management & Economics, 1(2), 35–45. https://doi.org/10.22630/AMME.2015.1.2.13
References

BRILMAN J., 2002. Nowoczesne koncepcje i metody zarzadzania (Modern concepts and methods of management), PWE, Warszawa.

ESCHER I., 2002. 8adania marketingowe w działalności polskich przedsiębiorstw (Marketing research activity in Polish enterprises) (in:) S. Kaczmarczyk (ed.), Zarzadzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian, vol. 1, Raport z badania, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń,

KACZMARCZYK S., 2011. Kształtowanie produktu w polskich przedsiębiorstwach (Product evolution in Polish enterprises), Handel Wewnętrzny, 9-10.

KREIKEBAUM H., 1996. Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie (Strategic planning in the enterprise), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

PAWLAK-KOLODZIEJSKA K., SCHULZ M., 2011. Badania marketingowe realizowane przez przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski (Market research done by enterprises operating in Poland), Handel Wewnętrzny, 9-10.

SLYVOTZKY A.J., MORRISON D.J., ANDELMAN 8., 2000. Strefa zysku (The profit zone), PWE, Warszawa.

SOJKIN 8., 2012. Komercjalizacja produktu jako proces rynkowy (Product commercialisation as a market process) (in:) B. Sojkin (ed.), Komercjalizacja produktów żywnościowych, PWE, Warszawa.

ZIMNIEWICZ K., 2003. Współczesne koncepcje i metody zarzadzania (Modern concepts and methods of management), PWE, Warszawa.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles