Main Article Content
Article Details
Batorski D., 2015. Technologie i media w domach i w życiu Polaków (Technologies and media in homes and in the lives of Poles) [in Polish] (in:) J. Czapiński, T. Panek (eds), Diagnoza społeczna 2015, Warszawa, 373-395.
Dach Z., 2008. Rynek pracy w Polsce. Aspekty ekonomiczno-społeczne (Labour market in Poland. Economic and socialaspects) [in Polish], Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
EUROSTAT 2017, retrieved from http://ec.europa.eu/eurostat [accessed: 01.02.2018].
Gareis K., Hüsing T., Birov S., Bludova I., Schulz C., Korte W.B. 2014. E-skills for jobs in Europe: measuring progress and moving ahead, final report, Germany, retrieved from http://eskills-monitor2013.eu/fileadmin/monitor2013/documents/monitor_final_report. pdf [accessed: 01.02.2018].
Gemius, E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska (E-commerce in Poland 2015. Gemius for e-Commerce Poland) [in Polish], retrieved from www.gemius.pl/files/reports/E-commerce-w-Polsce-2015.pdf [accessed: 01.02.2018].
Gemius, E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska (E-commerce in Poland 2017. Gemius for e-Commerce Poland) [in Polish], retrived from www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html [accessed: 01.02.2018].
Grochal-Brejdak M. 2016. Charakterystyka rynku e-commerce w Polsce w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw e-commerce (Characteristics of Polish E-commerce Market in the Context of Internationalization of E-commerce Enterprises) [in Polish], "Marketing i rynek" 8, 19-24.
Górniak J. (ed.) 2014. Kompetencje Polaków a potrzeby polskiej gospodarki (Competences of Poles and the needs of the Polish economy) [in Polish], PARP, Warszawa. Local Data Bank, Central Statistical Office, retrieved from https://bdl.stat.gov.pl/BDL/start [accessed: 01.02.2018].
Maniak G., 2015. Kształcenie przez całe życie - idea i realizacja. Polska na tle Unii Europejskiej (Lifelong learning - idea and implementation. Poland on the background of the European 86 P. Pięta AMME Union) [in Polish], "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach" 214, 128-139.
Moczydłowska J.M., 2008. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników (Management of professional competence and motivation of employees) [in Polish], Difin, Warszawa.
Nowak A., 2012. Pojęcie, istota, przyczyny, mechanizmy marginalizacji i wykluczenia społecznego (Notion, essence, etiology and mechanismsof social marginalization and exclusion) [in Polish], Chowannar 1, 17-32.
Popiołek M., 2013. Wykluczenie cyfrowe w Polsce (Digital divide in Poland) [in Polish]. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy 32, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 310-321.
Szymańska-Palaczyk A., 2016. Wolontariat w Polsce. Przykład projektu Polska Cyfrowa Równych Szans (Volunteeringin Poland: The Digital Poland of Equal Opportunities Project (PCRS)) [in Polish], "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny" 78, 1, 255-271. (Crossref)
Tomaszewska A., 2013. Dostęp do technologii informacyjno-komunikacyjnych w społeczeństwie informacyjnym. Przykład polskich regionów (The access to information and communications technologies in the informationsociety. The example of Polish regions) [in Polish], "Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica" 290, 23-37.
Warszawski Instytut Studiów Ekonomicznych i Centrum Cyfrowe, 2015. Projekt: Polska, Analiza doświadczeń oraz identyfikacja dobrych praktyk w obszarze wspierania rozwoju kompetencji cyfrowych w kontekście przygotowania szczegółowych zasad wdrażania Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 oraz koordynacji celu tematycznego 2 (Project: Poland, Analysis of experiences and identification of goodpractices in the area of supporting the development of digitalcompetences in the context of preparation of detailedrules for the implementation of the Operational Program Digital Poland for 2014-2020 and coordination of the thematic objective 2) [in Polish], Warszawa.
Retrieved from www.latarnicy.pl [accessed: 01.02.2018].
Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku wsprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE) (Council Recommendationon Key Competencesfor Lifelong Learning 2006/962/EC) [in Polish].
Downloads
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.