Main Article Content
Article Details
BARTELS R., JENKINS R.L., 1977. Macromarketing, Journal of Marketing 41 (4). (Crossref)
BIAŁECKI K., 2010. Czy „rozproszenie” marketingu ma wpływ na jego „tożsamość” (in:) Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa.
BORDEN N.H., 1964. The Concept of the Marketing Mix, Journal of Advertising Research 4.
CARMEN J.M., 1980. Paradigms for Marketing Theory (in:) J.N. Sheth (ed.) Research in Marketing 3, CT: JAI Press, Greenwich.
DIETL J., 1985. Marketing, PWE, Warszawa. (Crossref)
DIETL J., 2004. Czy ekspansja marketingu może spowodować jego unicestwienie? (in:) Kontrowersje wokół marketingu w Polsce — tożsamość, etyka, przyszłość, WSPiZ im. Leona Koźmińskiego, Warszawa.
DIXON D.F., 1984. Macromarketing: A social systems perspective, Journal of Macromarketing 4 (2). (Crossref)
DOWLING G.R., 1983. The application of general systems theory to an analysis of marketing systems, Journal of Macromarketing 3 (2). (Crossref)
FISK G., 1967. Marketing Systems: An Introductory Analysis, Harper and Row, New York.
HOLUB-IWAN J., 2009. Marketing jako przedmiot, dziedzina wiedzy i miejsce pracy/zawód (in:) Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa.
HUNT S.D., 1981. Macromarketing as a multidimensional concept, Journal of Macromarketing 1 (1). (Crossref)
HUNT S.D., BURNETT J., 1982. The Macromarketing/Micromarketing Dichotomy: A Taxonomi-cal Model, Journal of Marketing 46. (Crossref)
JONES D.G.B., Shaw E.H., McLEAN P.A., 2010. The Modern Schools of Marketing Thought (in:) The SAGE Handbook of Marketing Theory, SAGE Publications Ltd. (Crossref)
KOTLER P., 1967. Marketing Management: Analysis, Planning and Control, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, N.J.
KOTLER P., 2005. Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
KOTLER P., LEVY S.J., 1969. Broadening the concept of marketing, Journal of Marketing 33 (1). (Crossref)
KOTLER P., KARTAJAYA H., SETIAWAN I., 2010. Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa. (Crossref)
KOTLER P., KOTLER M., 2013. Przez marketing do wzrostu. 8 zwycięskich strategii, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
LAYTON R.A., 2007. Marketing Systems – A Core Macromarketing Concept, Journal of Macromarketing 27. (Crossref)
LAZER W., 1969. Marketing’s Changing Social Relationships, Journal of Marketing 33 (1). (Crossref)
MACLARAN P., SAREN M., STERN B., TADAJEWSKI M., 2010. The SAGE Handbook of Marketing Theory, SAGE Publications Ltd. (Crossref)
McCARTHY E.J., 1960. Basic Marketing: A Managerial. Approach, Richard D. Irwin, Inc., Homewood, IL.
MRUK H., 2009. Tożsamość marketingu – analiza krytyczna (in:) Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa.
SAGAN A., 2005. Teoretyczne podstawy marketingu — 50 lat poszukiwań, Marketing i Rynek 7.
SAREN M., 2007. Marketing is everything: the view from the street, Marketing Intelligence & Planning 25, 1. (Crossref)
SHAW E.H., JONES D.G.B., MCLEAN P.A., 2010. The Early Schools of Marketing Thought (in:) The SAGE Handbook of Marketing Theory, SAGE Publications Ltd. (Crossref)
SHETH J.N., GARDNER D.M., GARRETT D.E., 1988. Marketing Theory: Evolution and Evaluation. New York: John Wiley & Sons.
SZUMILAK J., 2005. W sprawie naukowego statusu marketingu, Marketing i Rynek 8.
TADAJEWSKI M., 2006. The Ordering of Marketing Theory: The Influence of McCarthyism and the Cold War, Marketing Theory 6 (2). (Crossref)
WEBSTER F.E. Jr., 1992. The Changing Role of Marketing in the Corporation, Journal of Marketing 56 (4). (Crossref)
WILKIE W.L., MOORE E.S., 2003. Scholarly Research in Marketing: Exploring the ‘4 Eras’ of Thought Development, Journal of Public Policy and Marketing 22 (2). (Crossref)
WILKIE W.L., MOORE E.S., 2006. Macromarketing as a Pillar of Marketing Thought, Journal of Macromarketing 26 (2). (Crossref)
Downloads
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.