The Influence of Milk Packaging on Purchase Decisions of University Students in Ostrołęka County

Main Article Content

Zdzisław Kochanowicz
Justyna Balcerzak
Piotr Bórawski


Słowa kluczowe : packaging, consumers, milk market
Abstrakt
The aim of this study was to evaluate the influence of milk packaging on the buying decisions of university students in Ostrołęka county. The group surveyed consisted of 98 university students who purchased milk in Ostrołęka. The respondents were second year and third-year students majoring in business management at the Higher School of Economics and Social Studies in Ostrołęka. The respondents were selected by purposive sampling from the population of second-year and third-year students willing to participate in the study. Most respondents were of the opinion that milk packaging was neither a significant determinant of their buying decisions nor a major indicator of product quality.

Article Details

Jak cytować
Kochanowicz, Z., Balcerzak, J., & Bórawski, P. (2016). The Influence of Milk Packaging on Purchase Decisions of University Students in Ostrołęka County. Annals of Marketing Management & Economics, 2(2), 63–72. https://doi.org/10.22630/AMME.2016.2.2.19
Bibliografia

Adamczyk G., Tarant S., Trębacz A., 2002. Zachowania konsumentów na rynku mleka spożywczego (Consumer behavior on the milk market - in Polish), "Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu" 343, 43-52.

Bórawski P., Grzybowska-Brzezińska M., 2015. Student preferences on the milk market, "Annals of Marketing Management and Economics" 1, 2, 15-23. (Crossref)

Ciechomski W., 2008. Opakowanie jako instrument promocji (Packaging as an instrument of promotion - in Polish), Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, LogForum 4, 1-8.

Czyżewski A., Guth M., 2016. Zróżnicowanie produkcji mleka w makroregionach Unii Europejskiej z wyróżnieniem Polski (Differentiation of milk production in the macro-regions of the European Union with special emphasis on Poland - in Polish), PWN, Warszawa.

Dejnaka A., 2011. Opakowanie jako narzędzie wpływania na wybory konsumentów (Packaging as a tool to influence consumers' choices - in Polish), "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu" 23, 131-143.

Dziadkowiec J., 2014. Preferencje konsumentów usług gastronomicznych (Consumer preferences of catering services - in Polish), "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie" 8, 63-74.

Ginalska B., 2014. Rynek mleka w nowej perspektywie (A new perspective on the milk market- in Polish), Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Radomiu, 1-28.

Garbowski M., Radzymińska M., Garbowska B., 2010. Konsument na rynku produktów mleczarskich z uwzględnieniem jogurtów (The consumer market of dairy products including yoghurts - in Polish), "Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego" 24, 148-156.

Górska-Warsewicz H., 2006. Konsumenci produktów mleczarskich (Consumers of dairy products - in Polish), "Przemysł Spożywczy" 10, 18-22.

Jerzyk E., 2014. Design opakowania i jego elementy w procesie podejmowania decyzji zakupowych (Design packaging and its components in the process of making purchase decisions - in Polish), "Marketing i Rynek" 4, 391-398.

Klonowska-Matynia M., 2010. Znaczenie cech użytkowych opakowania w procesie zakupu produktów mleczarskich (The importance of the functional characteristics of packaging in the purchasing of dairy products - in Polish), "Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej" 14, 227-233.

Krzepicka A., 2011. Opakowanie jako wartość dla polskiego klienta (Packaging as a value for the Polish customer - in Polish), Studies & Proceedings of Polish Association for Knowledge Management 52, 210-220.

Lemanowicz M., Szwacka-Mokrzycka J., 2011. Preferencje polskich konsumentów na rynku przetworów mleczarskich w latach 2004-2008 (Preferences of Polish consumers in the market for dairy products in 2004-2008 - in Polish), Zeszyty Naukowe SGGW, "Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej" 93, 93-106. (Crossref)

Nowogródzka, Pieniak-Lendzion K., Nyszk W., 2014. Wzrost znaczenia opakowań w procesie komunikacji rynkowej przedsiębiorstw (The increasing importance of packaging in enterprise marketing communication - in Polish), "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Administracja i Zarządzanie" 103, 67-85.

Otoliński E., Szarek J., 2006. Rynek mleka w Polsce (The milk market in Poland - in Polish), "Wiadomości Zootechniczne" 44, 31-49.

http://www.mleczarstwopolskie.pl, electronic document [accessed: 19.08.2016].

http://ksow.gov.pl/rynki-rolne/rynek-mleka-i-produktow-mleczarskich.html, electronic document [accessed: 19.08.2016].

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora